Kidulių dvaras pulsuoja poezija, drama ir senovinių šokių ritmais
Po karališkos premjeros praėjusių metų pabaigoje Kidulių XIX a. istorinių dvaro šokių kolektyvo (vadovė Irma Svetlauskienė) spektaklį „Meilė +/- beprotybė“, jau galėjo išvysti ir plačioji publika, o balandžio 28 dieną saviveiklininkai svečiuosis Griškabūdžio kultūros centre.
Dvarininkų gyvenimo paveikslas
Nors nejučia aktorėmis tapusios Kidulių dvaro šokėjos apie pasirodymą kalbėjo santūriai, scenoje elgėsi itin profesionaliai. Gestai, veido išraiškos, balso intonacijos – viskas būtent taip, kaip dera jų įkūnytiems elegantiškiems personažams. Sumanūs režisūriniai sprendimai padėjo puikiai išnaudoti nedidelę Kidulių dvaro laisvalaikio salės sceną ir sukurti tikrą dvaro gyvenimo idilę. „Kiduliuose jau kurį laiką svečiuojasi aplinkinių dvarų damos: baronienė Eliza fon Koidel, kunigaikštienė Marija Teresė Tiškevičienė, baronienė Marija Karpytė – Pliaterienė… Šeimininkai Jonas fon Ofenbergas ir Jekaterina Repnina „neriasi iš kailio“, kad tik įtiktų įnoringiems svečiams…“ – spindinčiomis akimis prieš pasirodymą pasakojo kolektyvo vadovė Irma Svetlauskienė ir tai visiška tiesa – miestelio šventėje jau ne kartą skambėję istorinių personų vardai pagaliau išties „įsigyveno“ po šiuo stogu.
Amžinos meilės paslaptis
„Namai, turtai, titulai…“ – vardijo herojų laimingo gyvenimo sudedamąsias dalis vyriausioji laumė ir tikrino sąrašus, kam reikia pagalbos meilėje, o kam ne. Būtent apie meilės žaidimus ir sukosi visas spektaklis. V. Šekspyro sonetais išdailintos dvaro gyvenimo intrigos užvaldė publiką: kartu ir juoktasi, ir džiaugtasi, ir gailėta, ir ašara ne viena nubraukta. Pasak režisierės, „Meilė (+/-) beprotybė pagal Šekspyrą“ nukelia žiūrovą į romantizmo laikus, XIX a. pradžią. Tai 4 moterų ir vieno vyro gyvenimo drama. Veiksmas vyksta skirtingose dimensijose – čia susiduria du žmogaus pasauliai: nuo pašalinių akių slepiamas vidinis-jausmų pasaulis ir moralės bei visuomenės primestų taisyklių bei normų ribojamas išorinis-pasaulietinis. Tragedija kyla, kai jausmų pasaulio valdovės nusprendžia paerzinti Likimo Laumę. Nekalti pokštai priverčia herojus balansuoti tarp Meilės ir Beprotybės.
Juokai rado vietą scenoje
Ne kartą buvo juokais imituojamos galimos istorinės scenos, dvare viešinčių damų bei šeimininkų Ofenbergų istorijos, o dvaro šokėjoms pamilus Šekspyro eiles įgavo ir tiems laikams derantį patosą. Nors prie prabangių kostiumų ir damų elegancijos publika jau pratusi, didelį įspūdį žiūrovams paliko baronas. Renginiuose santūrus džentelmenas, spektaklyje parodė savo valdžią moteriškoje kompanijoje ir sužibėjo neregėtu donžuano įvaizdžiu. Sunku, nuspėti, ar tai išties būdinga buvusiam dvaro savininkui, tačiau šiuolaikiniame kontekste puikiai atspinti moterų bejėgiškumą prieš materialiai, socialiai ir dvasiškai stiprų vyrą. Jo stiprus charakteris padeda atskleisti skirtingas meilės rūšis, tad peno apmąstymams tenka kiekvienam.
Menas švelniai įtraukė į savo pinkles
Uždegtos meile poezijai ir vaidybai Kidulių dvaro damos jau ruošia spektaklį Vydūno metams paminėti. Naujas garderobas, nauja scenografija, nauja drama, o herojai – tie patys? Kol kas režisierė būsimo kūrinio detalėmis nesidalina ir tikina, kad kai kuriuos sprendimus savaime padiktuoja aplinkybės. Kolektyvas tikisi, kad su pavasariniu pakilimu, sulauks daugiau norinčiųjų veikti: šokti, skaityti poeziją, vaidinti… Dera pastebėti, jog Gintauto Dulaičio vaidmuo spektaklyje „Meilė +/- beprotybė“ įrodo, kad kartais ir mažas indėlis gali būtų itin svarbus.
Parengė Monika Būblaitytė
Naujausi komentarai